miercuri, 2 iulie 2014

România intre politici economice solide si politicianism platonic

Intr-un comunicat de presa emis azi, 2 iulie, Federatia Patronatului Roman isi exprima direct, fara perdea, preocuparea vizavi de clivajul format intre mediul de afaceri si lumea politica. Citand exact din acest document, exprimarea fara echivoc suna asa: Membrii Federaţiei Patronatul Român, întruniţi la sfârşitul săptămânii trecute, la Sibiu, şi-au arătat îngrijorarea faţă de falia creată, în ultimii ani, între mediul de afaceri şi clasa politica, considerând necesară o mai mare atenţie în acordarea de credit unor politicieni care, ulterior, se dovedesc nu doar incapabili de a duce ţara spre progres, ci chiar potrivnici unor măsuri care să repornească motoarele economiei.

Dinamica dezvoltării tehnologice, competiția internațională severă, mobilitatea forței de muncă având drept consecință pierderea celor mai bine calificați angajați sunt provocări la care mediul de afaceri din România nu poate răspunde singur ci doar în parteneriat cu administrația. Comunicatul in sine este unul destul de generos in cea ce priveste temele de reflectie la de care ar trebui sa tina seama politicienii. Fara a da nume, fara a periodiza exact, fara a face apologia unui partid si reclama negativa altuia, Patronatul identifica ca una dintre principalele tare ale mediului politic lipsa de responsabilitate în modul de gestionare a vieții de pe scena politică. Ca acest fapt este unul real mi-a confirmat-o o intamplare la care am asistat intr-una dintre aceste ultime zile. Unui agent economic de pe raza comunei noastre Sinandrei, extrem de bine infipt in cadrul comunitatii, punand practic pe harta atractiilor regionale satul in care isi desfasoara activitatea , prin diferite manifestari cultural-sportive, i s-a refuzat dezvoltarea aproape exclusiv datorita unor umori si adversitati de ordin personal.

In contextul unei depresiuni economice care pare ca nu mai are sfarsit, a contractiei fondurilor de investitii/dezvoltare, orice comunitate locala ar trebui sa puna accentul pe crearea unui mediu de afaceri cat mai atractiv pentru posibilii investitori. Este o lectie de baza pe care unii si-au insusit-o, rezultand de aici o dezvoltare fara precedent a acelor localitati, pe cand altii, tributari unui mod prea simplist de a privi lucrurile, nu reusesc sa mentina nici macar investitiile existente. Micile victorii de ordin personal poate ca reusesc sa gadile orgoliile exacerbate dar in termeni reali acestea nu pot produce decat pierderi. Asociatiile patronale nu mai inseamna demult doar o chestiune de apartenenta. Informatiile circula iar eticheta de mediu de afaceri ostil va fi una foarte dificil de inlaturat.